Google, yapay zeka ile değiştirilmiş içerik için reklam açıklamalarını kolaylaştırıyor
Google (NASDAQ:GOOGL), seçimlere ilişkin yanlış bilgilendirmelerle mücadele etmek amacıyla, özellikle seçim reklamlarında dijital olarak değiştirilmiş içeriğin ifşa edilmesini hedefleyen siyasi içerik politikasında değişiklikler yaptığını duyurdu. Teknoloji devi Pazartesi günü, reklamverenlerin kampanya içeriklerinin gerçek ya da gerçeğe yakın kişi ya da olayları göstermek üzere dijital olarak manipüle edildiğini belirtmek için artık daha basit bir sürece sahip olacaklarını açıkladı.
Bu politika güncellemesi, pazarlamacıların bu tür içeriklerin kullanımını açıklamak için kampanya ayarlarındaki “değiştirilmiş veya sentetik içerik” bölümündeki bir kutuyu işaretlemelerini gerektiriyor. Anında gerçekçi metinler, görüntüler ve videolar yaratabilen üretken yapay zekanın yükselişi, özellikle gerçekliği inandırıcı bir şekilde çarpıtabilen deepfake’ler bağlamında kötüye kullanım potansiyeli konusunda endişelere yol açtı.
Google, mobil cihazlardaki akışlarda ve Shorts’ta görünen reklamların yanı sıra bilgisayarlarda ve TV’lerde yayın içi reklamlar için otomatik bir açıklama sağlayacağını ayrıntılı olarak açıkladı. Reklamverenler, diğer reklam biçimleri için kendi açık ve dikkat çekici açıklamalarını hazırlamaktan sorumlu olacaklar. Google, bu açıklamaların tam ifadesinin reklamın bağlamına bağlı olacağını da belirtti.
Bu önlemlerin aciliyeti, Hindistan’da Nisan ayında yapılan genel seçimler sırasında sahte videoların dolaşıma sokulması gibi son zamanlarda yaşanan olaylarla vurgulanmıştır. Bu videolarda önde gelen iki Bollywood oyuncusu görünüşte Başbakan Narendra Modi’yi eleştiriyor ve muhalefetteki Kongre partisini destekliyordu. Yapay zeka tarafından üretilen videolar internette geniş çapta yayıldı.
Ayrıca, Sam Altman liderliğindeki OpenAI, Mayıs ayında, kamuoyunu veya siyasi sonuçları etkilemeyi amaçlayan aldatıcı internet faaliyetleri için yapay zeka modellerini kullanmaya çalışan beş gizli operasyonu durdurduğunu bildirdi.
Meta Platforms, geçtiğimiz yıl Facebook ve Instagram’daki reklamverenlerin siyasi, sosyal veya seçimle ilgili reklamlar oluştururken veya değiştirirken yapay zeka veya diğer dijital araçların kullanımını açıklamalarını zorunlu kılacağını duyurarak bu konuyu daha önce ele almıştı.
Büyük teknoloji şirketlerinin bu adımları, şeffaflığı sağlamak ve reklamcılıkta gelişmiş teknolojilerin kullanımı yoluyla yanlış bilginin yayılmasını önlemek için artan bir endüstri çabasını yansıtıyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.